برای محافظت از نیش زنبور عسل چه بپوشید؟

 

برخی از زنبورداران برای کاهش تعداد نیش هایی که دریافت می کنند، تا حد امکان از لباس های محافظ استفاده می کنند. برخی دیگر محافظ بسیار کمی دارند و نگران نیش زدن نیستند و در کل انتخاب با شماست.، اما با این حال به عنوان یک زنبوردار جدید، ممکن است بخواهید با پوشیدن یک کتانی کامل با کلاه و روبند و دستکش شروع کنید و بعدا با افزایش مهارت و اعتماد به نفس، ممکن است تصمیم بگیرید لباس محفظ کمتری بپوشید و دستکش را در بیاورید.  والبته میزان حفاظت مورد نیاز با فعالیت انجام شده و با خلق و خوی زنبورها متفاوت است.

پوشش ) برای جلوگیری از گزیدگی های دردناک و خطرناک روی صورت، به خصوص در نزدیکی چشم، بینی و گوش، باید همیشه از روبند استفاده کرد.
انواع روبندها : روبندهای تاشو و گرد از توری سیمی ساخته می‌شوند که روی کلاه ایمنی روی سر قرار می‌گیرند و با بند‌هایی که به دور کمر بسته می‌شوند در جای خود محکم می‌شوند. بعضی از لباس ها نیازی به کلاه ایمنی ندارد و معمولاً با یک نوار الاستیک به سر وصل می شود. روبند سبک وزن از توری نایلونی ظریف ساخته شده است که با کلاه ایمنی یا کلاه دیگر پوشیده می شود. همچنین روبندهایی با ترکیب پارچه، نایلون یا توری سیمی ساخته شده اند .

کلاه  )  کلاه ها معمولاً با اندازه سر قابل تنظیم هستند. آنها از فلز، پلاستیک یا یک توری ریز ساخته شده اند. کلاه‌ها از روبندهایی حمایت می‌کنند که روی آن‌ها قرار می‌گیرند و فضایی را فراهم می‌کنند که محافظ را از صورت دور نگه می‌دارد.

شلوار زنبور عسل ) شلوار گشاد و بلند و پیراهن آستین بلند رنگ روشن با روکش صاف انتخاب کنید. مواد نخی یا کتانی به خوبی برای پیراهن کار می کند و شلوار جین نخی یا رنگ پریده به عنوان شلوار خوب عمل می کند. از مواد بافت دار و مواد حیوانی مانند پشم، خز یا پر خودداری کنید، زیرا این بو ممکن است باعث رفتار دفاعی شود.

چکمه هایی بپوشید که روی مچ پا می آیند. اینکه احساس کنید یک زنبور که پای شما و از زیر شلوارتان بالا میرود، بسیار حسی بدی است. پایین شلوار را روی چکمه و سر آستین را روی مچ با بند، نوار یا نوار لاستیکی محکم کنید تا از ورود زنبورها جلوگیری شود.

دستکش ) اگرچه بیشتر زنبورداران باتجربه اغلب آنها را نمی پوشند، اما دستکش می تواند برای مبتدیان با ارزش باشد. بیشتر نیش‌هایی که زنبوردار دریافت می‌کند، هنگام برداشتن قاب‌های پوشیده از زنبور بر روی دست‌ها است.

زنبورها می توانند از روی دستکش ها و حتی دستکش هایی که از چرم ساخته شده اند، نیش بزنند. دستکش‌ها از پارچه، چرم یا پلاستیک ساخته می‌شوند و اغلب دارای یک آستین هستند که تقریباً تا آرنج امتداد دارد و معمولاً با یک نوار الاستیک ختم می‌شود. یک جفت دستکش مناسب انتخاب کنید.